2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

kolmapäev, 19. juuli 2017

The Gunslinger (Laskur, Tume torn)



Raamat: The Gunslinger (The Dark Tower #1) Stephen King (1982)
Hinne: B-
"Mees mustas põgenes üle kõrbe ning laskur jälitas teda..."

Nii algab sarja "Tume Torn" esimene raamat "Laskur", kus lugejate ette astub üks Kingi lummavamaid tegelasi, Roland Deschain Gileadist – viimane laskur, kummituslik erak salapärasel hea ja kurja piiril. Oma eraklikus ja illusoorses maailmas, mis peegeldab hirmuäratava sarnasusega meie enda oma, jälitab Roland meest mustas, kohtub võluva Alice'iga, sõlmib sõpruse Jake'i-nimelise poisiga New Yorgist ning jätkab Tumeda Torni otsinguid, andes nii kaasahaarava sissejuhatuse edasisele sarjale.
Fantasy

Enne filmi kinodesse jõudmist tuli ju ometi raamat läbi lugeda, kuid mida kaugemale ma selle raamatuga jõudsin sain ma ühe rohkem aru, et tegelikult peaks enne filmi ilmselt läbi lugema kõik 7 raamatut, pluss lühilood, sest esimene raamat, Laskur on ju alles sissejuhatus, vaikne järgnemine Laskurile üle kõrbe läbi harvade asunduste, siis ülesse mäkke ja läbi mäe. See oli alles varba arglik kastmine kogu ülejäänud loosse, isu tekitamine.

Üheti on see lugu nii erinev tüüpilisest Kingist, millega mina harjunud olen – Insomnia, The Shining, Cujo, Misery, Pet Sematary, Night Shift, The Mist, Four Past Midninght, … Ainus mis minu lugemusest on midagi umbes samas stiilis on minu esimene Kingi raamat üldse (tõtt öeldes üks minu esimestest ingliskeelsetest raamatutest) The Eyes of the Dragon, ka see raamat on samamoodi ulmelisest maailmast ja maailmakorrast.

Kuna minu Laskuri versioon on ka see versioon, millega koos on Kingi eessõna, siis oli päris huvitav lugeda, kuidas ta räägib loo algusest, mis teda mõjutas ja miks ta ei kirjutanud seda kohe, kui tal see idee esimast korda tuli.

Ega siis midagi, vaadakem film ära ja siis tuleb asuda järgmiste raamatute kallale.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar