Hinne: B
Lühikokkuvõte: https://www.goodreads.com/book/show/31848394-exit-west
Linnas, mis on täis põgenikke, kuid siiski enamasti mitte sõjas, väi
vähemalti mitte veel, mitte avalikult, lähevad Saeed ja Nadia kohvile ja nii
algab nende lugu. See saab olema armastuslugu, kuid samuti lugu sõjast ja
ülemaailmsest kriisist, sellest kuidas me elame praegu, ning kuidas me võime elada
homme. Ei lähe palju aega, kui Nadia ja Saeed peavad lahkuma oma kodumaalt. Kui
tänavad pole enam kasutatavad ning kõik teised võimalused on kadunud, ei jää
noortel üle muud ühineda lagunevast linnast lahkuvaate vooluga, lootes parimat
ning otsides endale maailmas kohta …
Drama, Romance, Fantasy
See lugu on minu jaoks selline david-michellilik lugu. Siin on omavahel
seotud armastuslugu, sõda, reaalne poliitiline probleem ja fantaasia. Põhiloo
kõrval on pildikesi teistest hetkedest kuskil mujal maailmas, seletamata kuidas
need pildikesed on seotud põhilooga, kuni seos selgub.
See on siis lugu sõjapiirkonnas elavatest noortest, kes kohtuvad täienduskursustel.
Linn on olnud sõdivate vastaste tegevuste vahel pidevalt, kuid midagi suurt
pole siiani veel toimunud. Kuid siis see kõik muutub. Linn jagatakse mässajate
ja valitsuse vägede vahel. Nadia on siiani elanud üksi, pärast seda kui ta
perele selja keeras ja nemad temast lahti ütlesid, kuid ta on olnud rahul,
elanud täpselt nii nagu talle sobib, kuid ta tunneb end turvalisemalt kui ta
kannab kõike katvat must ürpi, isegi kui ta tegelikult ei ole usklik. Saeed
elab koos vanematega, ta pole küll süvausklik, kuid ta käib koos isaga kord
nädalas palvusel ja tema ema on talle kõige tähtsam.
Kui sõda linnas süveneb ja Saeedi ema surma saab, kolib Nadia oma korterist
(majast, mis sai pommitabamuse) välja ja kolib Saeedi juurde. Nad ei jaga tuba
ja nad pole ka suudlusest kaugemale läinud, sest Saeed tahab esmalt abielluda kui
midagi rohkemat teha.
Kogu selle lootusetuse keskel hakkavad nad kuulma jutte ustest, ustest
mis viivad muudesse riikidesse, eemal sõjast. Lõpuks saavad nad teada, kellele
nad maksma peavad, et ka nemad saaksid läbi ühe sellise ukse minna. Kui uks
avaneb, keeldub Saeedi isa kaasa minemast ja nii lähevadki Saeed ja Nadia
kahekesi ja esimesena satuvad nad Mykonose saarele. Seal veedavad nad paar
nädalat ja seejärel kuulevad nad uuest uksest, läbi mille satuvad nad
Londonisse. Kui nad on paar kuud olnud Londonis, kus olukord muutub samuti
ohtlikuks ja sõjaeelseks, rahuneb kõik mingil määral maha ja nad hakkavad isegi
endale uut kodu ehitama, kuid siis loobuvad nad selles, ning kasutavad veel
kord ust, et sattuda seekord San Francisco lähistele hipi kogukonda.
Kui kaks inimest elavad koos läbi väga emotsionaalseid olukordi, siis nad
kas kasvavad lähedaseks ja elavad õnnelikult koos elu lõpuni, või nad lähevad
lahku, sest nad kasvavad läbi läbielamuste lahku.
See lugu on pilguheit Euroopat räsinud põgenike voolule läbi fantaasia
peegli. Kummipaatide asemel on uksed, mis viivad kuskile mujale siin maailmas.
Uksi pole vaid mõned ja nad pole kindlates kohtades, nad võivad avaneda
ootamatutes kohtades ja neid ei kasuta vaid sõjaolukorrast põgenevad inimesed
vaid ka „heaoluriigis“ elavad inimesed, kes on oma eluga rahulolematud. Samuti ei
ole need uksed vaid ühepoolsed, neid saab mitmeid kordi edasi tagasi käimiseks
kasutada.
Ühelt poolt on see armastuslugu, teiselt poolt on see sõjapõgenike
draamat, samas on see ka fantaasialugu ustest, mis viivad ühest kohast maailmas
teise. See fantastiline, kuid valus lugu, voolab nagu David Michelli Pilveatlas
või Luukellad – võibolla natuke segaselt, kuid samas väga kaasakiskuvalt.
Hea lugemine!!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar