2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

reede, 27. detsember 2019

Allikahaldjas


Raamat: Allikahaldjas by Tuuli Sepp (2019)Varrak, RR, A 
Hinne: A
Lühikokkuvõte: https://www.goodreads.com/book/show/48962228-allikahaldjas 
Peategelasteks on 12-aastane tüdruk Hõbe ja tema ülimalt innukas ajaloohuviline väikevend Kaaren. Lapsed veedavad suve maal rangevõitu vanaema ja leebe loomuga vanaisa seltsis ning külastavad läbi tiigipõhjas asuva värava Unustusemaailma, kus elavad kõikvõimalikud meie maailmast tänaseks kadunud ja unustatud tegelased. Teadlase ja teaduse populariseerijana tuntud Tuul Sepa lasteraamat tutvustab väikestele lugejatele Eesti kultuuripärandit ning teeb seda põnevas ja õpetlikus vormis. 
Children 

Lugedes Allikahaldjat meenus mulle minu lapsepõlve lemmikraamat „Unemati, Pärismati ja Tups“. Kuigi need raamatud on väga erinevad, on neil siiski midagi ühist - nad mõlemad on meelelahutuslikud, harivad, põnevad ja tekitavad tahtmine ise samasugust kogemust läbi elada.

See lugu oli nagu minu unistuste suvest, kui olin laps ja ega sellisest suvest ei ütleks ka praegu ära – natuke asjalikku tegutsemist (rohimist, nõudepesu, ravimtaimede õppimist) ja ülejäänud aeg ujumine ja fantaasial vabalt lennata laskmine.

See oli selline lugu, kus kohtuvad vanad muistendid ja tänapäevased lapsed, kuid need on lapsed kes loevad raamatuid ja on ajaloost huvitatud, seega nad mõistavad kellega kohtuvad ja mida nad peavad tegema. See lugu paneb ka oma fantaasia tööle, seega jõuad kogu nende seikluse jooksul 101 varianti läbi mõelda kuidas lugu edasi võiks minna, milline lõpp võiks olla (ühe versiooni kohaselt jõudsin ma isegi väga kurva lõpuni), kuid ikkagi suutis autor kõik minu lõpud üle trumbata.

Väga hea, põnev ja hariv lasteraamat ja kogu loo jooksul olin ma erinevates looduskaunies kohtades üle Eesti, kus minu arust oleks just sobilik koht ühe või teise seikluse jaoks olnud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar