2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

teisipäev, 17. oktoober 2023

Koduabilise saladus

Raamat: The Housemaid’s Secret (The Housemaid #2) by Freida McFadden, tõlge Piret Lemetti (2023) ER, RR, A Hinne: B+ Lühikokkuvõte: https://www.goodreads.com/book/show/199971931-koduabilise-saladus 

„Külaliste magamistuppa ära mine.“ Ust sõrmeotstega puudutava Douglas Garricki näole langeb vari. „Mu naine … ta on väga haige.“ Ta jätkab mulle nende vapustava katusekorteri tutvustamist, aga mul on suletud ukse taha peidetud naise osas kohutav eelaimus. Kuid ma ei saa selle töökoha kaotamisega riskida – juhul, kui ma tahan endiselt varjata oma kõige süngema saladust …

Raske on leida tööandjat, kes mu mineviku kohta liiga palju küsimusi ei esitaks. Niisiis tänan oma õnnetähte, kui Garrickid otsekui imeväel mulle tööd pakuvad. Ma koristan nende jalustrabavate linnavaadetega katusekorterit ja valmistan klantsivas köögis peeneid eineid. Saan siin mõnda aega tööd teha, seni varjus püsida, kuni olen soovitu saavutanud.

See kõik on peaaegu ideaalne. Kuid ma pole ikka veel kohtunud proua Garrickiga ega näinud, milline külaliste magamistuba välja näeb. Usun kindlalt, et olen kuulnud teda nutmas. Märkan pesu pestes ta valge öösärgi kaeluse ümber vereplekke. Ja ühel päeval ei suuda ma vastu panna kiusatusele uksele koputada. Kui see vaikselt lahti vajub, muudab toas nähtu kõike.

Just siis annan ma lubaduse. Eks ma ole seda ju ennegi teinud. Ma saan proua Garrickit kaitsta, avaldamata seejuures oma saladusi.

Douglas Garrick on kurja teinud. Ta maksab selle eest. Küsimus on üksnes selles, kui kaugele ma olen valmis minema.

Mystery Thriller


Kui esimeses raamatus Milly alles otsis oma kohta selles segases maailmas ja oli isegi õõvastuses sellest, milleks ta võimeline on, siis selles raamatus …

Aastad on möödunud, Milly on elanud tagasihoidliku elu. Teinud tööd siin ja seal, vahel lühemalt, vahel pikemalt, vahel pakkudes ka sellist abi, mida tavaliselt koduabilised ei paku, kuid …

Nüüd on tal taas see “eriline” töö, kuid siin tundub olevat midagi … mäda.

Et siis, McFadden ei peta teie ootusi. Siin on põnevust, huumorit, üllatusi. Koduabilise raamatuid on parem lugeda teatud aja tagant, mitte üksteise järel, sest nende raamatute lood ei toimu vahetult üksteise järel, seega kes seda loodavad, võivad vabalt pettuda, aga kui jätta raamatute vahele piisavalt aega, et esimene on mingil määral ununenud, siis on teine raamat täpselt sama mõnus lugemine, kui oli esimene. Taas kord raamat, mida on kõige mõnusam lugeda algusest lõpuni ühe jutiga :).

Milly on eriline tegelane ja seekord on tema vastas tegelane, kes arvab, et ta on kõigist targem ja talle on kõik lubatud, ning ta on valmis tegema mida iganes, et saada seda, mis “õigusega” talle kuulub. Kuid ta on täielikult alahinnanud seda isikut, kellele ta lootis oma patud kaela määrida. Milly pole ju lihtsalt härda südamega koduabiline, seega peab lugeja olema valmis kõigeks.

Seda oli nauding lugeda!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar