Hinne: B
Lühikokkuvõte: https://www.goodreads.com/book/show/29430820-broken-glass
Nende ema tähelepaneliku silma all on identsed kaksikud Haylee ja Kaylee
Fitzgerald elanud kogu oma elu ideaalses sünkroonis. Nad pole kunagi üksi,
kunagi lahus, kõik neis peab olema täpselt ühtemoodi: riided, sõbrad,
karistused. Ühel õhtul, kino pimeduses, teatab Haylee, et ta läheb kohtama kellegiga,
kellega ta kohtus internetis. Kuid järsku on tal halb olla ning kuna ta ei taha
seda vanemat meest alt vedada, veenab ta oma õde, Kayleed, tema asemel kohtama
minema.
Mees ei teeks ju nende vahel vahet, seega ei saaks ta ka kunagi teada,
et ta kohtingukaaslane jäi tulemata. Kaylee nõustub vastumeelselt, kuid kui
film lõppeb ja ta pole endiselt tagasi tulnud, tunnistab Haylee emale kõik
üles. Algab inimjaht, ning Haylee teab et tema õe leidmiseks tuleb teha mida
iganes. Kuid siiski, esimest korda tema elus, on ta oma õest vaba, mis polegi
tegelikult nii halb … või kuidas?
YA, Horror
Eelmine raamat lõppes sellega, et Kaylee oli kadunud ja Haylee etendas
ideaalset murest murtud õde, nende ema oli hüsteerias ja isa tuli taas koju, et
pere aidata.
Selles raamatus on vaheldumisi Haylee ja Kaylee lugu. Kaylee on Anthony
juures, kes on internetis suhelnud Hayleega, ning teeb nüüd kõik täpselt nii
nagu Haylee on talle rääkinud (Kaylee nime all) et ta tahaks, et ta elu võiks
olla. Ja Haylee on kodus, nutab täpselt õigel ajal, vihastab täpselt õigel
hetkel, käitub täpselt nii nagu üks murest murtud õde peaks käituma, kuid igal
vabal hetkel, kui kedagi pole nägemas, naudib ta oma üksinda olemist.
Kuigi Kaylee püüab endas leida osakest Hayleest, et ta suudaks kogu
selle õudusega silmitsi seista, et ta suudaks Anthonyt veenda, et ta pole see
kellega mees suhtles, et ta peaks ta vabaks laskma, kuid ta siiski pole nii
julm ja südametu kui ta õde. Kuigi ta kohe üldse ei tahaks, läheb ta siiski
paljude asjadega kaasa, mida Anthony tal teha käseb, kuid nutika venitamisega
suudab ta siiski hoiduda kõige hullemast. Ta püüab korduvalt põgeneda ja
Anthony karistab teda selle eest mõlemil korral päris julmalt, kuid õnneks
jõuab abi siiski õigel hetkel kohale.
Aga kuidas siis Haylee, see kriminaalne geenius, siiski lõpuks vahele
jäi … nagu ikka, uhkus ajab upakile ja muudab hooletuks ja ka kõige paremad
näitlejad ei suuda lõpuni jääda rolli, mis on täielik vastand nende tõelisele
minale.
See lugu oli nagu Batesi motelli kaasaegsem noorte täiskasvanute
versioon. Hayleesse on kokku kogutud kõik teismeliste halvad küljed ja Kaylee on
ideaalne hea kasvatusega teismeline, kes on sattunud raskesse seisu ja ta
suudab sellest võitjana välja tulla (kuigi natuke rikutuna) ning Anthony on
klassikaline psühhopaat, keda kasutatakse paharina igas Kurjuse kannul
telesarja osas.
Kuigi need kaks lugu peaks olema sama autori poolt kirjutatud, on nad
kirjutatud nii erinevas stiilis, et jääb pigem mulje, et autoriteks on erinevad
inimesed ja ka kolmanda osa esimene peatükk erines neist kahest esimesest
loost, seega võiks arvata, nagu oleks sarja igal raamatul erinev autor.
Kuid raamatud on head, vaatamata sellele, et teema on sedavõrd
õõvastav.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar