Hinne:
D
Grace on kolmkümmend üheksa ja ta pole sugugi kindel, et elu algab neljakümneselt.
Kui ta vanaema sureb, läheb ta vabatahtlikult tema sotsiaalkorterisse
asju kokku panema. See on viimane koht, kus ta oskaks arvata, et ta kohtab üle
pika aja meest, kes talle koheselt meeldib, eriti kui arvestada, et ta on sel
hetkel pealaest jalatallani riietatud oma vanaema riietesse ja ehetesse.
Grace vanaema alter ego alustab noormehega juttu armastusest, surmast,
universumist ja ta on kindel, et seda jutuajamist poleks muidu olnud. Sellest inspiratsiooni
saanuna, unustab ta kõik hoiatused ning kasutab selle muidu lihtsa arusaamatuse
võimaluseks organiseerida kohtumise tõelise temaga. See otsus saadab Grace
peadpööritavatesse seiklustesse täis valesid, saladusi ning kirge, muutes ta kolmekümne
üheksanda aasta unustamatuks, kuid sama võib see olla ka aasta mida ta kahetseb
…
Romance,
Kas pole mitte hea sisukokkuvõte kirjutatud? Kas see ei tekita teis
huvi selle raamatu vastu? Kuid tegelikus … jeerum küll oli see ikka üks segane
lugu, mis ei osutunud sugugi nii meelelahutuslikuks kui võiks sissejuhatusest
arvata.
Tõsi, lugu algab tõesti sellega, kuidas Grace on oma vanaema korteris,
imetleb tema mantleid, mille pärast ta nõustuski korterit puhastama, sest ta
tahtis neid endale. Ja seal ta siis on, vanaema riided, parukas ja ehted
seljas, vaatab end peeglist, kui uksele tuleb noormees ja küsib, kas ta oskaks
öelda, kas selles sotsiaalmajas on hea elada, ta nimelt mõtleb oma isale sinna
kohta muretseda. Nii saabki Gracest ta vanaema „õde Louise“, kelle Dale (samuti
tuntud ka kui Hol (Heaven on Legs)) kutsub oma sõbra vanaema matustele, kus
Louise kohtub Dale onu ja isa ja teiste Dale tuttavatega ning kuna Dale onu on
koheselt Louisest huvitatud, siis kutsutakse teda koos nende seltskonnaga igasugustele
üritustele.
Grace saab aru, et ta ei saa lõpmatuseni seda näitemängu mängida, seega
hakkab ta tasapisi Louise asemel saatma ise ennast ja seega kohtub ta Dalega ka
iseendana. Lisaks sellele vanatädi mängimisele saab Gace õde ka vahepeal lapse,
Grace töökohal toimuvad suured muudatused, ta käib sõbrannadega pikal
nädalalõpul New Yorgis ja sureb ka ta endise elukaaslase isa…
Kogu selle kiire ja hüpliku aja jooksul, kohtuvad nad Dalega korduvalt
ja vahepeal nad meeldivad üksteisele ja vahel on jälle midagi, mis neid lahku
ajab ja Grace püüab Louisest igaveseks lahti saada ja end mitte reeta
kommenteerides asju, mida tema teada ei tohiks, kuid Louise teab …
Kui asjad on juba päris pikalt läinud nii nagu Grace ootab – ta on
tööjuures olevast segadusest endale kõige kasulikumalt välja tulnud, tema
suhted Dalega on parimas seisus – siis tuleb minevik tema oleviku segama. Ta eks,
suures kurvastuses isa surma pärast ja probleemide pärast abikaasaga, ilmub ta
ukse taha kõige ebasobilikumal hetkel. Ja kuigi sellest esimesest apsust saavad
nad Dalega üle, siis järgmine aps on juba liiast.
Grace, kes on enda ümber päris korraliku valede võrgu pununud, hakkab
nüüd niitidesse takerduma. Kas ta viimane suur üllatus lööb ta maailma
täielikult uppi või on tal lootus sellest kõigest kunagi välja rabeleda? Kas ta
jätkab valetamist?
Siin loos oli päris palju vasturääkivusi ja ebaloogilisi asju, mis
muutsid selle loo mitte just halvaks, kuid imelikuks ikka. Kogu see Clark
Kenti/Supermanilik vaid paruka ja prillidega inimese muutmine nii tundmatuseni,
et keegi aru ei saa, et nad on üks ja sama inimene. Kogu see valetamine – tööl,
kodus, suhtes – jättis mulje, et Grace ei oskagi tõde rääkida, sest tal oli alati
nii raske rääkida asjadest nii nagu oli, ta pigem valetas või varjas. Ja siis
veel need looliinid, mis algavad kuid kuhugi välja ei vii …
Loo mõte on
tõsiselt hea, oleks vaid teostus olnud natuke rohkem läbi mõeldud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar