2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

kolmapäev, 9. september 2015

Obsession: Paris



Raamat: Obsession: Paris (A Year of Fire/Caballo de Fuego #1) by Florencia Bonelli (2011)
Hinne: C+
Kui Eliah Al Saud ja Matilde Martinez kohtuvad lennul Pariisi, jääb mulje nagu ei seoks neid miski. Eliah on rikas ja mõjuvõimas Saudi printsi poeg, ning talle kuulub ka Prantsuse turvafirma – mis on tegelikult vaid kate palgasõduritele ning spionaažile – samas kui Matilde on pediaatria kirurg Argentiinast, kelle ainus unistus on töötada Aafrikas ning aidata hädas olevaid lapsi.

Vaatamata nende erinevusele – ning olemasolevatele suhetele – haarab neid endasse vastupandamatu külgetõmme, ning paiskab neid tornaadona pöörlevasse romantsi, mis seob endasse ka nende saladused, mõjuvõimsad sõbrad ning surmavad vaenlased. Peagi leiavad Eliah ja Matilde endid keset rahvusvahelist poliitilist õudusunenõgu, ning nad ei riski mitte vaid oma armastuse vaid ka oma eludega.
Romance, NA, War, Action, Political

Kui ma selle raamatu NetGalleyst küsisin, siis mul polnud aimugi millesse ma end seganud olen :). Ühtpidi mulle see lugu meeldis, teistpidi hakkas ta tõsiselt aegajalt pinda käima.

Esmalt tahan ma öelda, et see raamat oli tõlgitud Hispaania keelest Inglise keelde ja tänu sellele ilmselt oli loos aegajalt arhailisi/kliinilisi sõnu ja väljendeid, kuid see võis vabalt olla ka vaid minu ARC versioonis. Kuid selline vana keele kasutus andis loole omamoodi värvingu lisaks kogu sellele Prantsuse, Itaalia, Araabia ja Saksa keelele. Ning see raamat on üle 600 lehekülje ja esimene osa triloogiast.

Kuid lugu iseloomustaksin ma nii – kujutage ette, et Tom Clancy on kirjutanud noorte täiskasvanute armastusloo, et selle asemel et Jack Ryan peaks kahjutuks tegema mingi ohtliku pommi, on loos hoopis äärmiselt plahvatusohtlik armastajapaar, ning kui siis nende suhe lõpuks lendabki vastu taevast, nagu oligi arvata, siis on neil siiski veel lootust, kuna lugu ju jätkub veel kahes raamatus.

Või siis kujutage ette, et Clancy on palutud kirjutama Argentiina telenovellat, kus lisaks tüüpilisele üle võlli armastusloole, saladustele, emotsioonidele, rektsioonidele, suhetele, armukadedusele, kinnisideedele on ka sõda, mürgid, poliitika, tapmine, röövimine, salaoperatsioonid ning nagu ka tavaliste telenovellade puhul tundub see kõik olevat liiga ülepaisutatud ning iga osa lõpus lubad endale, et edasi ma ei vaata, kuid kui sa juba kord oled millegi vaatamist/lugemist alustanud, siis sa ei saa enne lõpetada, kui tead millega asi lõppeb.

Mingis mõttes oli see tüüpiline armastus/erootika romaan, kus turvafirma ülemus armub ujedasse arsti, kes tahab päästa kogu maailma, neil mõlemil on saladused, nad mõlemad on esimest korda tõsiselt armunud, nad mõlemad on minevikus valusalt haiget saanud, ning kui nad siis enne lõppu oma suhtega karidele jõuavad, tulevad nende saladused ilmsiks ning nüüd on vaid aja öelda (või siis järgmise kahe raamatu :)) kas nad veel saavad kokku või ei. Eliah on ülim mehe kehastus – pikk, tume, läbitungivad silmad, sportlik, ülimalt kaitsev – ning Matilde on kui maale kukkunud ingel ning iga mees, kes temaga kokku puutub (kui ta just pole gei või sügavalt kellegisse teisesse armunud) armuvad temasse koheselt ning tahavad teda endale saada, kuid Matilde ei märka enda ümber kedagi peale Eliahi.

Seda lugu lugedes meenus mulle pidevalt paar Hispaania filmi, kuna ka neis oli samasugune intensiivne ja kõike põletav suhe. Filmid on Kolm sammu taevast kõrgemal ja Ma tahan sind.

See oli huvitav ja kaasahaarav lugu ning kuigi ma oigasin aegajalt kõigi nende ülevõlli asjade pärast, tahan ma ikkagi teada kuidas lugu lõppeb, seega tuleb leida ega ka teised kaks osa läbi lugeda.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar