2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

laupäev, 11. juuli 2020

Kreeka müüdid


 Raamat: Mythos: The Greek Myths Retold (Stephen Fry’s Great Mythology #1) by Stephen Fry, tõlge Allan Eichenbaum (2017, 2020) Varrak, RR, A
Hinne: A
Kreeka müüdid on kaunid, verised, romantilised, siivutud ja lõputult traagilised. Tuntud koomiku Stephen Fry poolt ümber jutustatuna saavad nad veelgi enam värve ja muutuvad veelgi enam sõltuvust tekitavateks. Majesteetlik ja naistemaias Zeus, armukade Hera, armutu Artemis, särav Apollon ja paljud teised tuttavad, kuid siiski kauged tegelased saavad inimliku näo ja ärkavad taas kord ellu. Raamatust, kus jutustatakse Kreeka jumalate, titaanide ja teiste ajaloo koidiku müütiliste olendite sünnist ja elust enne inimesest kangelaste tulekut, saame muuhulgas teada, miks pole mõistlik oma naist pahandada, isegi kui oled suur jumal Uranos, miks valmistas Athena sünd jumalate kuningale Zeusile omajagu peavalu, miks ei ole olemas rohelisi ja koobaltsiniseid inimesi ning palju muud.
History, Fantasy

Ma olen seda raamatut juba kord lugenud ja sellest ka kord kirjutanud, kuid seda oli uuesti täpselt sama hea lugeda kui esimest korda. Ka seekord olin ma eriti huvitatud jumalannast, kellelt ma oma nime olen saanud, ning hea oli taas kord üle lugeda lugusid mida ma olen ka teistest raamatutest lugenud ja mis mulle täiesti võõrad kord olid.

Lugedes võrdlesin ma neid tegelasi tahtmatult Sherrilyn Kenyoni erinevate sarjade tegelastega, kes peaks nagu olema needsamad iidsed erinevate tasemete jumalad tänapäevases maailmas (kuigi Kenyoni sarja peategelased on vennad Archeron ja Styxx, mis müütides on jõed allmaailmas). Ja endiselt jäin ma mõtisklema, kas selle raamatu jumalate biseksuaalsus on tingitud sellest, et autor on Stephen Fry, või on tõesti kõik varasemad lood lihtsalt redigeeritud lastele lugemiseks ja välja on jäetud jumalate kirg kõige elava vastu. Samas on huvitav, et jumalad ihaldavad nii tüdrukuid kui poisse, kuid jumalannad vaid poisse.

Igatahes, on Fry geniaalne autor, kes oskab vanad müüdid kergelt loetavaks teha ja ideaalselt huvitavat lisainfot juurde lisada. Mul on hea meel, et tema järgmine raamat „Kangelased“ on juba tõlgitud, ning loodetavasti saame peagi lugeda ka sarja kolmandat raamatut „Trooja“.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar