Hinne: B
See võti võiks avada tema tuleviku ning ta kuningriigi turvalisuse,
kuid ta poleks kunagi arvatagi osanud, et see nõid võiks ta südame lukust lahti
keerata …
Kui restauraator Rowena Lindstrom ostab ühe vana riidekapi, millest ta
leiab salalaeka koos võtmega ning „maagilise“ peegliga, arvab ta, et peeglist
paistev kena prints on üks üsnagi keerukalt üles seatud nali. Kuid ta ei saa
siiski eitada, et nendevaheline seos on tugevam kui lihtsalt see leitud võti
ning kui tema armastus prints Caedmoni vastu üha tugevamaks muutub nõustub ta
mehe juurde tema maailma minema. Ettekuulutus segab aga end nende vahele
viisil, mida neist kumbki ettegi arvata ei osanud.
Rowena jääb üksi ja segaduses Austiere Kuningriiki, ning annab endast
parima, et leida end taas, ning kuigi ta võitleb kogu hingest ohtliku prints
Caedmoni lähenemiskatsete vastu, toob nendevaheline tõmme nende teele palju
suuremaid väljakutseid, kui Rowena murelik süda meenutada suudab.
Pärast seda kui Caedmon on veetud kaks aastat Seviere kindluse
vangikoobastes, tuleb ta tagasi koju kaasas rohkem kui vaid paar piitsajälge ta
seljal. Ta teab nüüd võtme saladust, ning tema on ka ainuke, kes teab võtme ja
ta armastatud Rowena vahelist seost. Kuid nende põhjapoolsed vaenlased pole
ainukesed, kes loodavad nende hukule, ning selleks, et Rowena ja Caedmon
pääseksid kurja võluri Gaelleodi haardest, tuleb neil põgeneda tulevikku –
kohta kus Caedmoni suurimad hirmud kinnitust leiavad. Kuigi Roewna on oma mälu
tagasi saanud, võib siiski kõik mida ta armastab ta sõrmede vahelt libiseda.
Romance, Paranormal, Time/realm travel
The Golden Key Chronicles ilmus esialgu nelja eraldi novellina – Rowena’s
Key, Candra’s Freedom, Caedmon’s Curse ja Baerdic’s Bane. Mina lugesin neid õnneks
siis kui nad juba üheks raamatuks kokku olid pandud, sest kui ma oleks neid
lugenud ükshaaval ja vahepeal oleks pidanud ootama, kuna järgmine ilmub, siis
ma ilmselt poleks teisest raamatust kaugemale jõudnud. Kuid kõik koos on päris
loetav.
Selles huvitavas raamatus on kõike, on aja/ruumi rändamist, maagiat,
müstilisi olendeid, armastust ja ka seda, mis põhi looga väga hästi kokku ei
sobi, ning mis tundub nagu hiljem juurde kirjutatuna – vägagi graafilised
armastus stseenid.
Ei ärge saage minust valesti aru, probleem polnud mitte armastus
stseenides endis, need olid väga tähtsad ja ilma nendeta oleks lugu olnud
poolik, kuid nad jätsid mulje, nagu oleks kirjanik peale raamatu esimese
versiooni valmimist tagasi läinud toimetaja soovitusel, ning need stseenid
värvikamaks ning detailiderohkemaks kirjutanud. Nagu oleks talle öeldud, et kui
me tahame raamatu vastu huvi äratada ka kelleski teises kui D&D ning
armastus romaanide fännides, siis tuleb seksistseenid värvikamaks teha. Nad rikkusid
raamatu muidu väga sujuvat voogavust.
Aga kui see tiba segav fakt välja jätta, siis oli algusest peale
huvitav lugeda sellest, kuidas Rowena võtme leiab, mis sellega kaasneb, kuidas
ta Caedmoiga harjub, kuidas nende suhe süveneb, kuidas ta asukohta vahetab, mis
sellega kaasneb. Kuidas ta oma koha uues maailmas leiab, kuidas Caedmon tagasi
tuleb ning täiesti muutunud inimese eest leiab, kuid kuna tema pole ju mälu
kaotanud, siis tema tunded on samad ja ta on valmis ka Rowenat meenutamisel
abistama. Kuid Rowenal on hoopis teised plaanid, seega Caedmon lihtsalt järgneb
oma südamele ja sedasi satuvadki nad ühte ja teise ja siis kolmandasse
situatsiooni, mis võiks neile korduvalt nende mõlemi elud maksma minna, kuid
kui võti on taas Rowena käes, siis ta teab mida ta peab tegema.
Neljanda osa algus meenutab mulle Lara Adriani raamatuid, kus tema
kangelased leiavad alati keset kõige pingelisemat maailmalõpu madinat mahti
pikaks ning tuliseks armatsemiseks. :) Kuid see selleks.
Ühesõnaga olles tulevikus, ei otsi küll me kangelased ise Google abiga
infot mineviku sündmuste kohta (nemad veedavad aega voodis, köögilaual, dušši
all, koridoris, voodis), kuid neil on abilisi, kes on kogu info juba ette
kogunud ja Rowenal ning Caedmonil ei jää muud üle, kui infoga tutvuda, ning
minevikku tagasi minna.
Taas kord tagasi, tulevad neile uuesti appi „lendavad ahvid“, kuid nad ei
jõua siiski tagasi õigeks ajaks, et mineviku sündmuseid muuta, neil jääb üle
neid vaid kõrvalt vaadata ning mõista, kui palju iidsetesse kroonikatesse
jõudnust on olnud tõde ja kui palju vale. Lootes sellele, et vale on olnud
piisavalt palju, paneb Rowena mängu oma elu ja kogu kuningriigi saatuse, et
hävitada nende kõige suurem vaenlane – võlur Gaelleod.
Raamatul pole traditsioonilist õnnelikku lõppu, kuid on lootus, et
nende elu oli rahulik, ning kui aeg taas kord ringiga sinna jõuab, et Rowena
taas võtme leiab …
Need ajas rändamised on sellised naljakad asjad, et minnes minevikku jõutakse
ju alati mingi hetk tagasi olevikku ja siis jälle taas tagasi minevikku et
jõuda siis taas kord olevikku ….
Lisaks neile neljale novellile, mis oli siis sellesse raamatusse kokku
pandud, oli siin lisaks ka Heliose ja Selene armastuslugu. Põhiloos oli juttu
sellest müüdist ja nüüd siis oli see müüt pikemalt lahti kirjutatud, värvikamalt
ning informatiivsemalt. Ainuke asi mis mind selle loo juures häiris oli see, et
Kreeka mütoloogias on Helios ja Selene õde ja venda.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar