2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

teisipäev, 19. aprill 2016

The Queen's Caprice



Raamat: The Queen’s Caprice by Marjorie Bowen (1933)
Hinne: C+
Briti ajaloos pole just palju olnud nii vastuolulisi persoone, kui seda oli Šoti kuninganna Mary. Selles põnevas romaanis tuuakse Mary värvikalt tagasi ellu.

Ta on naine, keda ümbritsevad saladused ja vägivald, ning kes on õppinud kasutama oma kütkestavust, et panna oma alamaid täitma oma soove. Kuid vaatamata sellele loomulikule võimule ei suuda ta siiski vältida domineerivaid mehi, kes ei mõjuta mitte vaid õukonda vaid kogu maa inimeste arvamust.

Lord Moray, Mary sohilapsest poolvend, jumaldab Maryt rohkem kui tema suguluse seisusele paslik oleks, ning ta vannub, et ta ei lase ühelgi teisel mehel Maryt endale saada. Ning see paneb Mary mässumeelsena abielluma noore ning naiivse Henry Stuartiga. Kuid Mary noore abikaasa arvustav loomus lükkab ta aga kasuahne Itaallasest teenri David Rizzio käte vahele. Ning kui hakkavad toimuma mõrvad ning reetmised, püsib krahv Bothwell ahvatlevalt ligiduses, tõmmates endale kapriisse kuninganna tähelepanu.
History, Romance

See oli huvitav lugu Šoti kuninganna Maryst, tema elust Šoti kuningannana, tema abikaasadest ja lastest. Ma pean tunnistama, et kuigi ma tean ju Charles Edward Stuartit a.k.a Bonnie Prince Charliet tänu Diana Gabaldoni Võõramaalase romaanile, ei asunud ma kunagi, et Šoti kuninganna Mary on tema vana-vana…ema. Seega kui ma lugesin seda romaani, siis oli mulle täielikuks üllatuseks kuidas šotlased olid nii väga Mary teise abikaasa Henry Stuarti vastu, sest ma olin ju harjunud sellega kui tulihingeliselt püüdsid nad teist Stuartit troonile tagasi tuua. Aga jah, paari sajandiga võib muutuda nii mõndagi.

Mis mind selle loo juures häiris, oli see kui segaselt see lugu algab, kuidas põhilist rolli mängivad tegelased, kellest ma kuulnudki polnud ja kui ma poleks teadnud, et tegu on Mary looga, poleks ma ilmselt niipeagi ära tabanud, kellest see lugu tegelikult olema peaks. Muidugi need kes tunnevad Mary õukonna ajalugu vägagi intiimselt ilmselt oleks kohe pildi kokku pannud, kuid mina ei saanud esialgu üldse aru, kellega, kus ja millises situatsioonis tegu on. Selles raamatus on vaid kolm peatükk ja seega hüppab ühe peatükki sees „jutustaja“ roll pidevalt ühelt tegelaselt teisele, vahel ka keset peatükki, seega pidi pidevalt tähelepanelikult jälgima, kellest hetkel juttu oli.

Iseenesest oli seda ajaloolist ilukirjandust vägagi huvitav lugeda, kuid jah, kahjuks natuke raske jälgida. Kui ahate ise lugeda, siis seda on võimalik teha siin.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar