2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

pühapäev, 31. oktoober 2021

Sammeli, Epp ja mina

Raamat:
Sammeli, Epp och jag by Ilon Wikland, tõlge Allar Sooneste (1998) 

Hinne: B
Lühikokkuvõte: https://www.goodreads.com/book/show/17802630-sammeli-epp-ja-mina            

Tsitaat raamatu kaanelt «Ema, tõuse üles!» hüüdsin ma. «Mul algab ju täna kool ja sina pead minuga kaasa tulema. Tee kähku, meil on vähe aega!» Õpetaja koos lastega seisis kooliõuel, nad olid just sisse minemas. Oh, küll oli mu meelest hirmus niimoodi hiljaks jääda. Ja veel hirmsam oli muidugi kuulda, kui õpetaja ütles, et kool oli juba alanud -- üleeile! Ilon Wikland jutustab oma esimesest koolipäevast, millest tuli tõeline seiklus. Astrid Lindgreni raamatute illustraatori enese suleproov.

Children


Sammeli, Epp ja mina on tore lastelugu, kus Ilon Wikland räägib oma esimesest koolipäevast Tallinnas, enne seda kui ta Haapsallu vanavanemate juures läheb. See väike Ilon oli väga iseseisev, ning kuna ema oli alati hõivatud, siis oli neil restoraniga kokkulepe, et Ilon käis seal söömas ja kui tal tekib esimene sõbranna, siis veedavad nad lõbusalt aega ema kleite proovides ja sahvrist kirsikonservi süües.


See raamat poleks ilmselt pooltki nii huvitav, kui ma poleks näinud Eesti Lastekirjanduse Keskuse kohvrite rändetendust, kus jutustaja räägib ka asju, mida pole raamatus, kuid millest Wikland on rääkinud teistes raamatutes ja laseb etendust vaatavatel lastel selga proovida kohvris olevaid kleite ja ehteid - see andis sellele raamatule väga palju juurde.


Tore ja eriline lugu.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar