Hinne: A
„Sa ei peaks siin olema. Hilja on juba.“
Need on viimased sõnad mida kuuldi edukat lahutusadvokaati Richard
Prycet kuuldi ütlemas enne kui ta leiti surnuna, oma poissmehekorterist, pea
sisse pekstud 2000 £ maksva 1982 Chateau Lafite veiniga.
Imelik, kui arvestada seda, et ta ise veini ei joonud. Miks just see
pudel? Ja miks need sõnad? Ja miks on mõrtsukas seinale maalinud just need kolm
numbrit? Ja kõige tähtsam, kes tema paljudest vaenlastest oli selle teo korda
saatnud?
Politsei on segaduses, ning seega on nad sunnitud asja uurimisse
haarama ka eradetektiivi Daniel Hawthorne ning tema abilise, autori Anthony,
kes on selles mõrvade lahendamise äris juba päris osavaks saanud.
Kuid samas kui Hawthorne haarab uurimisest talle omase hoogsusega, saab
ka selgeks, et tal endalgi on ühtteist varjata. Mida enam meie vastumeelne
jutustaja käesolevasse juhtumisse süüvib, seda enam saab talle selgeks, et ta
tahab avastada ka oma kaaslase saladused – isegi kui see peaks ta elu ähvardama
…
Mystery, Crime, Thriller,
Mida teile ütleb nimi Anthony Horowitz? Minule meenub esimese asjana
see, et ta on üks neist kirjanikest, kes jätkab Bondi saja kirjutamist. Kuid
lisaks sellele on ta ka kirjutanud Alex Rideri lood lastele ja lisanud ka kaks
raamatut Sherlock Holmse lugudele ning kirjutanud stsenaariume sellistele
sarjadele nagu Midsomeri mõrvad, Agatha Cristie Poirot ja Foyle sõda (isegi mu lapsepõlve lemmiksarjale: Robin Hood). Seega pole ju üldse ime, et kui NetGalley
pani nimekirja ühe tema uusimatest raamatutest, pidin ma küsima raamatut
lugeda. Ja seekord mul õnnestus :).
Tegu on kriminaalse põnevikuga, mis on kirjutatud nagu dokumentaal või
true-crime lugu, kus autor käib koos uurijaga mõrvapaigal ja ülekuulamistel
ning püüab isegi juhtumit lahendada enne kui uurija selleni jõuab. See on väga
huvitavalt kirjutatud raamat, osa sellest on reaalne ja osa on fantaasia isegi
osa tegelasi on reaalsed inimesed. Ja see eradetektiiv, Daniel Hawthorne on
nagu segu kõigist detektiividest, kellest Horowitz on kirjutanud – temas on natuke
Holmsi, natuke Poirot, kuid ka natuke Barnabyt ja Foylet. Olles vaadanud
piisavalt palju Midsomeri mõrvu ning Foyle sõda oli ette arvata, et süüdlane ei
ole see, kes esimesena silma jääb, lugejat veetakse ikka päris korralikult ringiratast,
lisatakse järjest juurde uusi asitõendeid ja juhtlõngu, mis võib esialgse ülilihtsa
lahenduse, korralikult segaseks teha ning lõpuks vägagi loogilise lahendusega
välja tulla. Kuid ühe „ahhaa“ tabasin ma ära enne kui autor selle lugejatele
avaldab.
Natuke raamatu sisust ka. Horowitz on uue Foyle sõja filmimise keskel (neid osi ei ole veel ETVs näidatud),
kui keset sõjajärgse Londoni hoolikalt ülesseatud võtet sõidab kaadrisse
tänapäevane kollane takso ja sealt astub välja Hawthorne. Kuna neil oli
kokkulepitud, et Horowitz kirjutab koos Hawthornega kolm kriminaalset romaani,
jälgides kõrvalt reaalse uurimise käiku ja just on toimunud järjekordne
keerukas mõrv, mille lahendamiseks on politsei appi kutsunud Hawthorne, siis on
ju loomulik, et ta tuleb Tonyle järele (kokkuleppest on juttu saja esimeses
raamatus).
Edasi minnaksegi mõrvapaika, kus lahutusadvokaat on surnuks pekstud
ülikalli veinipudeliga ja seinale on rohelise värviga kirjutatud 182. Miks see
vein ja miks need numbrid? Kes olid tema viimased kliendid ja kus oli samal
ajal olnud tema elukaaslane?
Segasemaks läheb lugu aga siis kui selgub, et päeva enne on metroorongi
alla kukkunud/lükatud/hüpanud ohvri ammune sõber. Ja ohvri viimase kliendi
abikaasa on nädal varem talle restoranis klaasi veini pähe kallanud ja
ähvardanud teda täis pudeliga, ning naise uusimas haikudekogumikus lõppeb haiku
number 182 sõnadega Kohtuotsus on surm.
Mismoodi on siis need kaks surma omavahel seotud? Miks see kallis veinipudel?
Miks see number? Ja kuidas selle kõigega on seotud edukate ajalooliste
pornograafiliste raamatute autor Mark Belladonna?
Suurepärane lugemine! See kuidas Horowitz on oma raamatu kirjutanud,
nagu järgneks ta kujutletava sõbrale/muusale Daniel Hawthornele, meenutas mulle
nii väga seda kuidas J.R. Ward on alati öelnud, et tema Black Dager Brotherhood
tegelased tulevad ise talle oma lugu rääkima, et ta ei pea nende lugusid
pastakast välja imema. Ausalt, pärast raamatu lugemist uurisin ma ikka tükk
aega, et kas Hawthorne on reaalne tegelane või fantaasia, sest osa loost on
reaalsetel sündmustel ja reaalsete tegelastega kirjutatud, osa nimesid on
muudetud ja osasid tänab ta raamatu lõpus talle antud info ja kaasalöömise eest
ja see kõik kokku kõlabki nii reaalselt, et ausalt ei saa aru, kas on true-crime
ja dokumentaal või fantaasia.
Hea lugemine igatahes!!!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar