2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

reede, 16. veebruar 2018

Roosiaed



Raamat: گلستان‎ Golestȃn,Roosiaed by Saadi, tõlge Haljand Udam (1258, 1974)
Roosiaed on Pärsia ja islami kirjanduse tugisammas, võib-olla isegi kõige mõjukam proosa teos. Kirjutatud 13. sajandil, on ta Pärsja poeedi Saadi kahest tööst kuulsaim, ning seda peetakse nii Läänes kui ka Idas kõige mõjukamaks teoseks. Roosiaed on kogumik luuletusi ja lugusid, nagu ka roosiaias on koos palju erinevat sori roose. Selle teose tarkusi ja esoteerikat on palju tsiteeritud. Tuntud aforisme korratakse endiselt ka tänapäeval.
Classic

Oi mulle meeldib avastada huvitavaid raamatuid ja tänu maailmakirjanduse loengule olen ma juba ju nii mõndagi avastanud. Tõsi, Roosiaed ilmus vaid aasta pärast minu sündi, seega oleks nagu loogiline, et olen seda juba ammu lugenud, kuid ma usun, et kui ma ka oleks proovinud seda varem lugeda, keskkoolis näiteks, poleks ma sellest aru saanud ja poleks seda ka väga kaua lugenud, sest luule pole kunagi mu suurim lemmik olnud.

Roosiaed on väga huvitav kogumik rahvatarkusi, õpetlike jutukesi ning humoorikaid ütlemisi. See on selline raamat mida oleks hea hoida oma raamaturiiulis, ning kui mingi asja otsustamisega jänni jääd, siis võtad selle raamatu, avad suvaliselt lehelt ja paned sõrme esimesele ettejuhtuvale lausele ja ma ei imestaks üldse, kui sellest lausest võib otsustamisel abi olla. Ja isegi kui esimesel lugemisel ei jää kõik need mõtteterad meelde, siis ei pruugi nad ka teisel lugemisel meelde jääda, mõnest ei pruugi isegi täielikult aru saada, kuid mõte polegi ju selles, et neid pähe õppida. Roosi ei oska te ka ju peast kirjeldada ja öelda täpselt milline on kahe sordi erinevus, selles võtate te raamatu, mis teil erinevust leida aitab.

Huvitaval kombel on neis tarkuseterades ja jutukestes väga vähe naisi ja kui ka on naised, siis on nad kas ilusad ja lollid või vanad ja õelad ja üldiselt on ta naiste suhtes väga negatiivne. Isegi peatükk armastusest on tegelikult meeste omavahelistest tunnetest, kuigi kõige viimases loos ähvardab osalisi surmanuhtlus, kuna kuningas neid koos leidis.

Aga jah, huvitav raamat mille võtab ikka ja jälle kätte, et leida just seda vajaliku vastust piinavale küsimusele.
https://www.puhkaeestis.ee/et/poltsamaa-roosiaed

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar