2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

esmaspäev, 13. juuni 2016

Stephen King and Philosophy



Raamat: Stephen King and Philosophy by Jacob M. Held (2016)
Hinne: C++
Stephen king on meid kummitanud selliste unustamatute lugudega nagu The Shining, The Shawshank Redemption, Salem’s Lot, Carrie, The Green Mile ja Pet Semetary, ja ta on olnud Ameerika õudus- ja ulmekirjanduse, psühholoogilise trilleri ning põnevuskirjanduse ankur viimased nelikümmend aastat. Tema tegelased on toonud meile hirmujudinaid, pannud proovile meie fantaasiat ja tekkinud meis hämmingut inimhinge perversustest. Uue raamatusarja – Suuri Autoreid ning Filosoofia – esimene raamat toob lugejateni Stephen Kingi raamatute sügavamad teemad. Kättemaks, vabadus, moraalne relatiivsus, surm, hullumeelsus – iga peatükk avab Kingi lugudes olevaid küsimusi ja hirme mis piinavad meid kõiki keset pimedat ööd.
Study

Seeda raamatut oli nii huvitav kui ka raske lugeda.

Seda oli raske lugeda, kuna aegajalt tundus mulle, et osade peatükkide autorid unustasid poole kirjutamise pealt, et nad pidid kirjutama Kingi raamatutest ja nad jäid ekslema laiadele filosoofia väljadele või mõne muu autori raamatutesse.

Kuid ta oli huvitav, kuna see oli ju raamat Kingi raamatutest, või vähemalt mõnedest Kingi raamatutest ja filosoofiast. Kahju on see, et kaetud olid vaid mõned raamatud ja needki enamasti ta esimesed raamatud (filmid), kuid ta on ju kirjutanud nii palju lugusid, et neist kõigist kirjutada oleks lihtsalt võimatu. Kuid ühte asja tasub meelest pidada, et kui te pole lugenud kõiki tema raamatudi, ja eriti algusaegade raamatuid (nagu näiteks mina) siis sellest raamatus on palju spoilereid nii raamatu lõppude kui ka tähtsamate hetkede kohta.

Lugemise ajal hakkasin ma välja kirjutama märksõnu, millest kõigest siis siin arutati ja see nimekiri tuli päris pikk, kuid vaatamata sellele, lisan ma selle siia juurde, et teil oleks ettekujutus, milliseid teemasid arutati ja milliseid raamatuid lahati:
Jumal, Usk, Naine, Ebainimesed, Kättemaks, Nihilism, Hinduism, Utilitarism, Surm, Andmine, Ohverdus, Aristoteles, Sõprus, Õpetamine, Õppimine, Propaganda, Carrie, Pet Cemetary, Dark Tower, Stand By Me, The Shawshank Redemption, Apt Pupil, The Shining, The Running Man, The Long Walk, Manipulatsioon, Võim, Heterotopia, Düstopia, Vägivald, Kunst, Plato, Aristoteles, „Surnus“ kirjanik, The Langoliers, Ajarännak, Aja olemus, The Dead Zone, Poe, Tolkein, UR, Ettekujutus, Aeg, 11/22/63, Shopenhauer, Õudus, Kannatus, Kurjus, Õelus, Egoism.

Ma olen lugenud palju Kingi raamatuid, mitte küll viimasel ajal, kuid siis kui ma kunagi hakkasin lugema inglise keeles ja õudusraamatuid ja ma olen ka näinud palju tema filme ja seriaale ja üleüldse on King üks mu paljudest lemmikutest ja ma nii ootasin, et selles raamatus on rohkem juttu minu lemmikutest – The Mist, Cujo, Insomnia – kuid ka ilma nendeta, oli see üks huvitav ja kaasahaarav lugemine ning isegi kui ma sain teda mõne veel siiani lugemata raamatu lõpu, siis tekkis mul ikkagi soov lugeda The Dark Toweri raamatuid enne kui film järgmine aasta valmis saab ning samuti lugeda ka The Running Man lugu enne kui filmi uusversioon meie kinno jõuab.

Stephen King on hea kirjanik ja me kõik võiks lugeda vähemalt ühe tema raamatu.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar