2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

pühapäev, 15. märts 2020

The Last Smile in Sunder City


Raamat: The Last Smile in Sunder City (The Fetch  Phillips Archives #1) by Luke Arnold (2020)
Hinne: B
Endine sõdur, kellest on nüüd saanud eradetektiiv, kes aitab  fantastilisi elukaid, kelle elu ta rikkus, kui maailm kaotas maagia.
Tere tulemast Sunder Citysse. Maagia võib küll olla läinud, kuid koletised on jäänud
Mina olen Fetch Phillips, täpselt sama on kirjas ka aknal. Enne minu palkamis peaksite teadma paari asja:
1. kainus on eri hinna eest.
2. minu teenused on konfidentsiaalsed.
3. ma ei tööta inimeste heaks.
Ärge võtke seda isiklikult – ma olen ju ise inimene. Kuid pärast seda mis juhtus maagiaga, pole inimesed need, kes vajaks mu abi.
Kõndige Sunder City tänaval ja kohtuge Fetchiga, tema maagiliste klientide ja neid ümbritseva maagilise maailmaga.
Fiction, Mystery, Paranormal

Kas te teate miks ma seda raamatut pikka aega taga ajasin ja niiiii niiii nii väga lugeda tahtsin – autori pärast loomulikult. Ma ju olen näinud telesarju „Never tear us apart“ ja „Black Sails“ seega ma ju teadsin, kes on Luke Arnold ja ma olin tema Instagramis näinud juba pikemat aega selle raamatu tutvustust, seega kui raamat ilmus NetGalley nimekirja, esitasin ma kiiresti oma soovi ja raamat mulle ka saadeti.

Mul polnud selle loole mingeid ootuseid, sest näitlejatelt on tulnud palju erinevaid raamatuid. Esialgu meenutas see lugu mulle telesarja Carnival Row ja siis Carlos Ruiz Zafoni Niebla sarja raamatuid. Tegelikult pole ta ei üks ega teine, vaid üks imelik paranormaalne kriminaalne põnevik – Scandi Noir väljamõeldud maailmas.

Lugu on siis inimmehest Fetch Phillipsist, kes on selline tüüpiline eradetektiiv, kes on enamus ajast purjus või valuvaigistite mõju all :), kuid ta ei ela kuskil Skandinaaviamaades või Briti saartel, vaid hoopis maailmas, kus kunagi oli maagia ja seega on olemas ka kõik võimalikud maagilised olendid, või siis täpsemalt jäänused neist, kuna maagia on kadunud, seega on ka kadunud nende võimed elada igavesti või siis võime end kaitsta ja maailma oma maagiaga töös hoida. Nüüd töötab maailm inimeste leiutiste najal, kuid need pole pooltki nii efektiivsed kui olid maagilised masinad.
Fetch on selline imelik inimsoo esindaja, kes tegelikult ise tunneb end rohkem maagilise maailma esindajana, kuna ta tundis end nende seltsis kodusemalt, mingi aeg, kuid ta on siiski inimene ja saanud neilt koolitust ja tal on ka inimlikud nõrkused.

Tema lugu käib nii enne kui pärast maagia kadumist. Ta palgatakse üles otsima üht vana vampiiri (tõsi, hetkel on nad kõik vanad ja pudenevad tuhaks, kui neist ka viimane veretilk kaob), kuid selle otsingu käigus tuletatakse talle meelde tema ajalugu, päritolu, tema sõpru nii inimeste kui maagilisest maailmast ja põhjusi, miks ta pigem eelistab olla alkoholiuimas ja ennastkaristavalt üksikuna.

Kui esialgu on lugu natuke segane, siis mida kaugemale lugemisega jõuda, seda põnevamaks läheb. Hästi kirjutatud ja idee loo taga on hea. Järgmine osa peaks ilmuma juba aasta lõpus ja ma ootan seda juba põnevusega, sest raamat lõppeb nii nagu võiks veel mida iganes juhtuda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar