2024

Artemiz's 2024 book montage

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It
Tuvi tiivad
Geneva: A Novel
The Ladies Rewrite the Rules
Heartsong
The Seven Husbands of Evelyn Hugo
That's Not My Name
The Coworker
The Teacher
Maagilise maailma vardjad
Skyward
The Magic All Around
Kohtamine kurjusega
When Grumpy Met Sunshine
Lottie Brooksi täiega jube koolireis
Fable
Rotisaar ja teisi lühijutte
A Death in Diamonds


Artemiz's favorite books »

reede, 31. august 2018

Idioodid minu ümber


Raamat: Idioodid minu ümber: kuidas mõista ennast ja teisi by Thomas Erikson, tõlk Kaja Riikoja (2014, 2018) Varrak, RR, A
Hinne: C
Mõned inimesed väidavad tõsimeeli, et neid ümbritsevad idioodid, ning ühed ütlevad seda sagedamini kui teised. Kindlasti oled oma elus sattunud olukordadesse, kus kommunikatsioon on häiritud, näiteks oled püüdnud oma partnerit milleski veenda, kuid see ei õnnestunud nii, nagu kavatsesid või lootsid. Või lahkunud koosolekult täielikus segaduses, sest sa ei saanud ühestki kohalviibijast aru. Või ei saanud teised aru, mida sina öelda tahtsid. Kas tuleb tuttav ette?
Sellest humoorikalt kirja pandud rahvusvahelisest menuraamatust leiad vastused paljudele käitumismustrite ja isiksustüüpidega seotud küsimustele ning hakkad mõistma ka seda, miks ühe kolleegi töölaud on alati segi või kuidas suhelda ülemusega, kes ei paista kunagi ühtegi sinu mõtet kuulavat. Üks on kindel, pärast seda raamatut hakkad aru saama, mida sind ümbritsevad inimesed tegelikult tahavad sulle öelda, ja märkad rõõmuga, et idioote sinu ümber jääb üha vähemaks.
Non Fiction, Self-help

Kes meist siis ei mõtleks vahel, et kurat mind ümbritsevad idioodid? Noh vahest kollased ei tee seda. Ilmselt ei tee seda ka rohelised. Kui aga neis kummaski on natukenegi punast, ei saa ka nemad end tagasi hoida, sest vahest inimesed lihtsalt ajavad meid nii vihale. Aga kas meid ikka ümbritsevad idioodid, või lihtsalt seame me end ümbritsevatele liiga suured ootused, nõudmised, või ei suuda me neile oma soove piisavalt täpselt selgeks teha või ei anna me neile piisavalt aega meie soovide täitmiseks ja seega näivad nad meile suutmatute käparditena.

Tegelikult on kõik inimesed toredad ja keegi pole idioot (kui just arstid pole talle vastavat paberit väljatanud), me lihtsalt kõik oleme erinevad ja vajame erinevat lähenemist. See raamat annabki aimu erinevatest inimtüüpidest ja kuidas nendega käituda, seal hulgas ka ise endaga.

Aga tegelikult ei pakuta siin raamatus midagi, mida te varem juba mujalt, teise nime all pole kuulnud. Koleerikust, Sangviinikust, Flegmaatikust ja Melanhoolikust oleme ju kõik kuulnud. DISC teooriast olete ka ilmselt midagi kuulnud – Dominantsus, Sotsiaalsus, Stabiilsus, Analüütilisus. Iidsest inimtüüpide lahterdamisest ilmselt ka – Tuli, Õhk, Maa, Vesi. Lihtsalt need spetsiifilised nimed ei pruugi väga hästi meelde jääda, kui aga sõnade asemele panna värv, on palju suurem võimalus, et tüübid jäävad kergemini meelde. Kuid mitte keegi pole puhtalt Punane, Kollane, Roheline või Sinine. On neid, kelle on üks värv dominantsem kui teised, kuid keegi pole puhtalt kuningas, külanarr, teener või õpetlane.

Kui ma lugesin tutvustusi erinevate tüüpide kohta, siis tekkisid mul loomulikult oma seosed, millised inimesed on minu jaoks selle tüübi tüüpilised esindajad. Kuigi ka kirjanik pakub välja oma variante, kuid kuna ma ei tunne Rootsi poliitikuid ja meediategelasi nii hästi, et mul lambike põlema läheks, siis toon ma pigem siin välja oma esindajad. Jah, ma olen nerd, pole midagi teha. :)

Punane:
Edasipüüdlikud, võistlevad, aega hindavad, kindlad, sõltumatud, veenvad, ambitsioonikad, teovalmis, tahtejõulised, otsustavad, kindlameelsed, tulemustele orienteeritud.
Pealetükkiv, range, jõhker, domineeriv, kange.
Bernadet „Suure Paugu Teooria“

Kollane:
Entusiastlikud, sarmikad, veenvad, sõbralikud, innustavad, optimistlikud, paindlikud, avatud, loovad, spontaansed, muretud, suhtlusaltid.
Manipuleeriv, keevaline, distsiplineerimatu, vastutöötav, egoistlik.
Barney „Kuidas ma kohtasin teie ema“

Roheline:
Sõbralikud, rahulikud, usaldusväärsed, taktitundelised, meeldivad, kannatlikud, etteaimatavad, stabiilsed, meeskonnamängijad, tagasihoidlikud, hoolitsevad, head kuulajad.
Harjumustes kinni, ebakindel, järeleandlik, sõltuv, saamatu
Ted „Kuidas ma kohtasin teie ema“

Sinised:
Detailidele orienteeritud, distsiplineeritud, ettevaatlikud, korrektsed, kvaliteedile orienteeritud, loogilised, metoodilised, mõtlikud, põhjalikud, süstemaatilised, tagasihoidlikud, täpsed.
Kriitiline, otsustusvõimetu, kitsarinnaline, piinlikult täpne, moraalilugeja.
Sheldon „Suure Paugu Teooria“

Vot selline on minu nägemus neist tüüpidest. :)

Tõsi ta on, et see ei olnud AHAAA elamuse raamat, sest neid inimtüüpide lahterdusi on ka mujalt loetud, siin olid nad lihtsalt värvideks muudetud. Kuid raamat oli hästi kirjutatud ja kergelt omandatav. Kuid mida ma kõige rohkem ootasin, oli see et raamatu lõpus oleks lihtne test, mille abil saaks enda värve määrata. Ma saan aru, et see oleks ju kirjanikult tema põhitöö ära võtmine, kuna tema töö ongi inimestele värvitesti tegemine ja siis selle testi tulemuste lahti seletamine ja see raamat on mõeldud pigem neile, kes on tema koolitustel käinud, kuid ma oleks nii väga tahtnud et selle raamatu lõpus oleva „tunnikontrolli“ asemel oleks olnud kerge test, mis annaks vähemalt aimu lugeja värvist, sest ma võin ju aimata kirjelduste järgi millised on minu värvid, kuid ma oleks tahtnud sellele ka kinnitust saada. :) eks võite ise aimata, milline värv on minul tugevalt esindatud :).

Aga hea lugemine on see ikkagi!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar