2024

2024

Cluelessly Yours
The Library of Heartbeats
Finlay Donovan Is Killing It

kolmapäev, 22. detsember 2021

Armas apteek, aita

Raamat:
Armas apteek, aita ehk see lustlik ladina köök by Marju Kõivupuu, Ain Raal, Nele Helstein-Mau (2021) Varrak, RR, A Hinne: C-

Lühikokkuvõte: https://www.goodreads.com/book/show/59825736-armas-apteek-aita-ehk-see-lustlik-ladina-k-k  

Nende kaante vahele on kogutud anekdoodid ja rohkem või vähem värvikas keelekasutuses kõikvõimalikud lustakad lood ja ütlused, mis on läbi aegade sündinud apteegis ja apteekritega ning seoses apteegist pakutavaga. Teadupoolest on hea nali parim ja tervisesõbralikum tasuta ravim! Üks annus apteegihuumorit päevas pikendab teie tervena elatud aastaid.

Humor?


See raamat on kokku pandud Nele Helstein-Mau uurimistöö põhjal, kuhu ta kogus kõiksuguseid apteekide, apteekrite, haiguste ja rohtudega seotud nalju, anektoote, rahvalugusid. Esiteks on pikk nimekiri rahvalikest raviminimedest, mida teadsid apteekrid sada aastat tagasi, ning siis on veelgi pikem nimekiri sellest, kui valesti on võimelised inimesed ravimeid küsida. Sellele järgnevad naljad, mis on kokku kogutud apteekritelt, farmatseutidelt, anekdootide kogujatelt ja igast võimalikust muust kohast, kus võis olla apteegiga seotud nalju.


Ma saan aru, et uurimustöö jaoks oli kindlasti vajalik välja tuua kõik võimalikud versioonid ühest naljast, et näha kuidas on nali muutunud ajas või ruumis, kuid miks oli vaja neid kõiki ka siia raamatusse jätta, sellest ma tõsiselt aru ei saa - täiesti oleks piisanud ühest, parimast versioonist.


Ilmselt olen mina üks neist, kellele on see “ravi” vastunäidustatud, sest selles raamatus ajas mind muhelema vaid kaks asja ja mõlemad neist olid juba sissejuhatuses. Tõsi on see, et mulle pole kunagi need Kõlu anektoodiraamatud meeldinud ja kui ma oleks teadnud, et seda leian ma ka siit, poleks ma seda raamatut lugemiseks võtnud. 


Kahjuks polnud see minu raamat, kuid kindlasti on neid, kellele on see asendamatu.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar